سامسونگ رئیس بخش تلفنهای هوشمند خود را تغییر داد.
آذر ۱۱, ۱۳۹۴Just Cause 3 از SLI پشتیبانی نمیکند؛ Gameworks انویدیا متهم اصلی
آذر ۱۱, ۱۳۹۴فوتبال یک ورزش متناقض است. فوتبال یک فرهنگ است که خود را به بهترین شکل ممکن از طریق رقابت های میان جوامع مختلف معرفی می کند و همچنین باعث افزایش جهانی سازی یا گلوبالیسم می شود؛ به طوری که هیچ سرگرمی به اندازه فوتبال توانایی این کار را ندارد. دنیایی که میلیون ها شرکت کننده را در خود جای می دهد و هنوز از طریق حمایت های طرفداران خود ادعا می کند که ارتباط ویژه ای با مردمان عادی برقرار کرده است. یک بازی تیمی با الگو ها و شکل های قابل پیش بینی که خود باعث ایجاد منحصر به فردی غیر قابل پیش بینی می شود .
در ادامه با مدیاسافت همراه باشید …
نام:FIFA 15
ناشر: EA Sports
توسعه دهنده: EA Canada
موتور بازی سازی: Ignite Engine
پلتفرم ها: PS4, PS3, PS Vita, Nintendo 3DS, Wii, IOS, Android, Windows Phone, PC ,XBox One, XBox 360
تاریخ انتشار: 2014 ,26 Sep
شاید دلیل برتری Fifa در نسخه های آخر ، توانایی عرضه ی آن چیزیست که واقعا یک بازیکن شبیه ساز فوتبال از آن انتظار دارد. Fifa 14 در کنسول های نسل هشتمی، به معنای واقعی خود نمایی کرد و توانست با استفاده از گرافیک خیره کننده، طراحی عالی و امکانات بی نظیر، یک فوتبال بسیار خوب باشد .هدایت بازی در این نسخه واقعا مطلوب و روان بود تا بازیکن بتواند استراتژی ای را که در ذهن دارد، به خوبی در زمین پیاده و از آن استفاده کافی را ببرد و بازی از حالت Arcade کاملا فاصله گرفته بود. پاس کاری های با کیفیت و شوت های کاملا واقعی، از ویژگی های دیگر این نسخه از سری بازی های Fifa بود. اما عرضه ی نسخه ی پانزدهم بازی ورزشی Fifa، کمی ما را نا امید کرد! نه اینکه بازی کاملا از سنّت های خود فاصله گرفته باشد، بلکه جای پیشرفت در بسیاری از نقاط دیگر وجود داشت.
در واقع در Fifa 15، شما “تقریبا” با یک Fifa 14 روبرو هستید به اضافه تغییراتی که با یک پچ سنگین قابل تحمیل به بازی بود، البته در بخش گیم پلی. هنوز هم همان نوع شوت ها و سانتر های بلند. اما اگر می خواهید بدانید چه تغییرات جالب ِ توجهی در این نسخه نسبت به نسخه ی قبلی وجود دارد به این بخش توجه کنید! در واقع کسانی که به دفعات Fifa 14 را بازی کرده اند، از باگ هایی که در قسمت سانتر ها وجود داشته آگاهند، به طوری با برخی تیم ها تقریبا هر سانتر مساوی یک گل بود! خوشبختانه در Fifa 15 سانتر های شما از ضریب گل پایین و کمی برخوردار هستند پس کسانی که از سانتر و ضربه ی سر برای گل زنی استفاده می کردند به دنبال روشی دیگر باشند! حتما ضرب المثل “آمد ابرو را درست کند چشم را کور کرد” را شنیده اید! احتمالا تریلر و تیزر هایی که قبل از عرضه ی بازی در دسترس قرار گرفته بود را دیده اید. در این بخش های نمایشی به میزان بسیار زیادی بر روش های گل زنی جدیدی که به بازی اضافه شده است مانور داده شده بود. در Fifa 15 شما دیگر از موقعیت های تک به تک در امان نخواهید بود. به عبارتی دیگر اگر شما در موقعیت تک به تک قرار بگیرید، دروازه بان به طرز بسیار عجیبی زاویه موافق را برای شما باز می گذارد! و قادر به گل زدن به روشی بسیار بسیار ساده خواهید بود!
همیشه پاسکاری در Fifa تقریبا سخت بود و هر چه قدر که دکمه ی پاس را بیشتر نگه می داشتید، باز هم پاس های شما بسیار آرام حرکت می کرد. در Fifa 15 خوشبختانه در هنگام پاسکاری شما هر چه قدر که دکمه ی پاس را بیشتر نگاه دارید، پاس ِ شما پر قدرت تر خواهد بود. پاس های عمقی نیز به سادگی نسخه های قبل به ثمر نخواهد رسید و کمی تیز تر شده اند و در طول زمان روش پاس های در عمق را یاد خواهید گرفت. در این نسخه بر خلاف نسخه های قبل، شما مهارتی که یک دروازه بان با میانگین قدرت 90 را از یک دروازه بان با میانگین قدرت 82 دارد را تشخیص خواهید داد به غیر از یک یا چند باگی که برای دروازه بان ها وجود دارد، انصافا حرکات و عکس العمل های آنان پیشرفت های بسیاری را پشت سر گذاشته است.
نکته ای دیگر که کمی ما را آزار می داد، توانایی تک روی های بسیار ساده بود. به عنوان مثال شما با یک وینگر سرعتی مانند آرین روبن، به راحتی می توانید بازیکنان را یکی پس از دیگری پشت سر گذاشته و به گل برسید. هوش مصنوعی بازی نیز از نکاتی بود که میتوان گفت تقریبا نقصی نداشت و در Fifa 15 نیز هوش مصنوعی شما را راضی خواهد کرد. بازیکنان به خوبی یکدیگر را پشتیبانی کرده و فضا های خالی را پوشش می دهند. دروازه بان ها در زمان تک به تک شدن زمان بندی ای مناسب ارائه داده و به موقع به استقبال مهاجم خواهند رفت. مدافعان ِ کناری کاملا به وینگر ها هماهنگ بوده و با یکدیگر بازی را تعویض می کنند.
گرافیک بازی نیز دست خوش تغییراتی بزرگ نشده زیرا خود Fifa 14 در نسل هشت از گرافیکی واقعا عالی برخوردار بود. نکته ی شایان ذکر این است که آب و هوای بازی داینامیک نیست و تکنولوژی خط دروازه در بازی وجود ندارد. پلیر های Fifa حتما از آب و هوای بارانی دل ِ خوشی نداشتند و اکنون باید بدانند که بازی در زمان بارانی نیز گرافیک و جذابیت خود را حفظ کرده است. بازیکنان نیز بعد از زمین خوردن گِلی شده و زمین بازی بعد از 90 دقیقه پا خوردن، کثیف می شود که از جزئیاتی سرگرم کننده به شمار می رود. هنوز هم تور دروازه سفت به نظر می رسد و متاسفانه ظاهرا EA فکر میکند دروازه های موجود در Fifa به بهترین شکل هستند! تور های دروازه های PES 14 را به خاطر بیاورید!
طراحی منو ها شامل تغییراتی شده است اما امکانات ِ موجود، همان امکانات قدیمیست و طراحی دوباره ی آن ها فقط به منظور دسترسی آسان تر و قابل فهم تر بودن آن هاست. کسانی که از بخش های آنلاین استفاده می کردند باید بدانند که در Fifa 14 هر Level ای داشتید، همان به Fifa 15 منتقل خواهد شد در صورتی که این دو بازی را با یک اکانت ِ متصل به PSN یا XBox Live بازی کرده باشید. در زمانی که Level شما بالای 50 باشد، Season را از Division 8 و در زمانی که Level شما زیر 50 باشد، Season را از Division 10 شروع خواهید کرد. بازیکن Pro Club شما از بین رفته است و باید دوباره بازیکن بسازید. مدل مو های زیادی به بازی اضافه نشده است و مختص ِ همان چند نسخه ی قبلیست. در بخش Catalogue نیز کفش ها، توپ های و امکاناتی متفاوات از Fifa 14 گنجانده شده است که با توجه به Level خود می توانید از آن ها استفاده کنید.
سیستم دروازه بان ها در این بازی بسیار طبیعی طراحی شده است و دروازه بان ها قادر هستند به خوبی حرکات شما را حدس بزنند، از واکنش خوب هنگام تغییر جهت های ناگهانی توپ گرفته تا واکنش های بسیار معقولانه تر نسبت به قبل توسط دروازه بان ها همه و همه تغییرات خوب این بخش را نشان می دهند . مانوئل نویر به جلو می آید و توپ ها را در محوطه جریمه دفع می کند، این موضوع به علاوه این که حرکات توپ غیر قابل تشخیص است بر روی تاکتیک های مورد استفاده شما تأثیر می گذارد همه این ها به کنار، سانترهای چیپ مانند همچنان برای بازیکن های تنبل FIFA وجود دارد.
در چند نسخه اخیر الکترونیک آرتز نگاه ویژهای به لیگ جزیره داشته است و در نسخه اخیر با خریدن لیسانس کامل لیگ سنگ تمام گذاشته است. هر بیست تیم حاضر در لیگ به طور کامل شبیه سازی شدهاند. چهرههای بازیکنان نیز از نو اسکن شده است. تمامی جزئیات لیگ، اعم از تابلو های تبلیغاتی و اسکوربورد، مو به مو و از اول طراحی شدهاند. ولی بخشی که سازندگان روی آن تاکید ویژه داشتند، طراحی ورزشگاههای خانگی تیم های حاضر در لیگ بود. هر بیست ورزشگاه خانگی طبق واقعیت و بسیار دقیق طراحی شده و سازندگان حتی از کوچکترین جزئیات هم نگذشتهاند. این را هنگامی حس میکنید که در ورزشگاهی مانند آنفیلد یا اولدترافورد بازی داشته باشید. پیش از این، لیگ جزیره هیچگاه با این مقیاس از جزئیات به نمایش درنیامده بود
در گذشته بیشتر اشکالات گرفته شده از بازی، مربوط به بخش گرافیک و جلوههای بصری میشد که با توجه به موتور جدید این مشکل رفع شده است. و بازی در این زمینه بسیار قدرتمند ظاهر شده و عملکرد مطلوبی به نمایش گذاشته است. چمن ورزشگاهها که در نسخههای قبل ایرادهای زیادی را به خود معطوف کرده بود، جای خود را به چمنی با کیفیت و پویا داده است. طراحی چهرههای بازیکنان پیشرفت شگرفی داشته است و دیگر خبری از چهرههای بیروح در نسخههای قبل نیست. همچنین دوباره شاهد خیس و گلی شدن لباس های بازیکنان هستیم که این ویژگی از نسخه 2005 به بعد در بازیهای FIFA حضور نداشت. ورزشگاه ها نیز بسیار شبیه به واقعیت هستند و حس بسیار خوبی را در بازیباز بوجود می آورند. کافی است در وست فالن یا نیوکمپ مسابقه ای را برگزار کنید تا به این موضوع پی ببرید.
گزارشگر های بازی هنوز هم Alan Smith و Martin Tyler هستند که از بهترین گزارشگر های اروپایی با لهجه ی بریتیش به شمار می روند که کلمات و اصتلاحاتی که از آن در Fifa 14 استفاده می کردند، در Fifa 15 نیز از همان ها بهره گیری شده و تنها چند جمله ی تازه در مورد بازیکنان تاثیر گذار در جام جهانی مانند Marion Gotze و بازیکنان غایب در بازی های حساس مانند .Neymar Jr دوباره ظبط شده و از آنان استفاده می گردد. صدای تماشاگران نیز واقعی و هنگامی که توپ به تیر برخورد می کند،حس ِ بازی با لرزش شوک های موجود در کنترلر به شما منتقل می شود.
اتفاقاتی که برای شما در Fifa 15 اتفاق میافتد با فشردن آنالوگ ِ راست قابل اشتراک گذاری خواهد بود در صورتی که در منو ها باشید. در کل می توان گفت Fifa 15 یک فوتبال بسیار خوب، نه عالی، از آب در آمده است که با گرافیکی راضی کننده، هوش مصنوعی خوب و صدا گذاری راضی کننده در کنار گیم پلی کامل نشده و نقص هایی در هوش مصنوعی دروازه بانان به نشر و عرضه رسیده است.