سامسونگ لزوم وجود شبکه های ۵G را با استفاده از یک بازوی رباتیک نشان داد
اسفند ۸, ۱۳۹۴آموزش فارسی سازی اعداد در آفیس ۲۰۱۰ و ۲۰۰۷
اسفند ۸, ۱۳۹۴یکی از قابلیت هایی که مایکروسافت برای برخی از نرم افزار های پکیج Office قرار داده است ، امکان گذاشتن پسورد برروی اسناد می باشد . این قابلیت کمک شایانی به اشخاصی که می خواهند از سوء استفاده ی افراد دیگر نسبت به فایل های خود جلوگیری کنند ، می کند. با مدیاسافت همراه باشید.
مراحل گذاشتن رمز برروی اسناد ورد ، اکسل و پاورپوینت ، 99% شبیه به هم است و اگر در هریک از محیط ها ، مراحل گذاشتن پسورد را یاد بگیرید ، در دو نرم افزار دیگر نیز می توانید آن را یاد بگیرید. ما در این آموزش ، رمز گذاری برروی فایل ورد را برای شما به تصویر کشیده ایم.
برای انجام این کار مراحل زیر را دنبال کنید :
1- ابتدا نرم افزار ورد را باز کنید و هر اطلاعاتی را که می خواهید در آن قرار دهید .
2- پس از اینکه کار ورود اطلاعات تمام شد برروی زبانه ی File کلیک کنید.
3- در پنل سمت چپ ، برروی Info کلیک کنید .
4- در قسمت Permissions برروی دکمه ی Protect Document کلیک کرده ، سپس گزینه ی Encrypt with Password را انتخاب کنید.
5- رمزعبور خود را در پنجره ای که باز شده است ، وارد کنید. شما می توانید تا حداکثر 255 کاراکتر برای پسورد خود انتخاب کنید.
6- برای تایید رمزعبور ، آن را دوباره وارد کنید.
7- همان طور که مشاهده می کنید ، در توضیحات قسمت Permissions ، اعلام شده است برای باز کردن این سند به پسورد نیاز است.
لازم به ذکر است که آفیس برای گذاشتن رمز برروی اسناد خود از متد رمزنگاری AES 128-bit استفاده می کند که یک شیوه ی رمزنگاری استاندارد برای امنیت هرچه بیشتر فایل هاست.
نکته : رمز عبور خود را در یک جای امن قرار دهید. چراکه با از دست دادن یا فراموش کردن آن ، دیگر قابل بازیابی نیست.