تماشاکنید: حس زیبایی و لمس واقعیت با نمایش زیبای تلویزیون های OLED ال جی
بهمن ۸, ۱۳۹۴تماشاکنید: معرفی ۵ تکنولوژی جالب و تاثیر گذار بر زندگی روزمره!
بهمن ۸, ۱۳۹۴فیس بوک در ادامه ی مسیر روبه رشد خود ، سه ماهه ی چهارم سال 2015 را با موفقیت چشمگیری به پایان رساند . بر اساس گزارش هایی که از این شبکه ی اجتماعی بدست آمده است ، تعداد کاربران فعال در فیس بوک در سه ماه پایانی سال 2015 به 1.59 میلیارد نفر رسیده که درآمدی حدود 5.84 میلیارد دلاری برای این کمپانی به ارمغان آورده است .
این رشد نامعقول درحالی به دست آمده است که تعداد کاربران فیس بوک در سه ماه سوم 2015 حدود 1.55 نفر بوده و نسبت به سه ماه چهارم سال 2014 ، نیز 14 درصد افزایش داشته است.فیس بوک با در آمد 5.84 میلیون دلاری نیز نسبت به همین موقع در سال 2014 (سه ماه چهارم 2014) حدود 52 درصد افزایش درآمد را تجربه کرده است وهمچنین با کسب درآمد 17.93 میلیارد دلاری در سال 2015 ، نسبت به 2014 ، بالغ بر 44 درصد افزایش درآمد داشته است .
گزارش هایی که از فیس بوک بدست آمده ، حاکی از این است که در سه ماه گذشته به طور متوسط 1.04 میلیارد نفر روزانه به فیس بوک خود سر می زنند که از این تعداد حدود حدود 80 درصد معادل 934 میلیون نفر با استفاده از موبایل به این شبکه ی اجتماعی متصل می شوند.
بیشترین رشد در سه ماه آخر 2015 فیس بوک مربوط یه کشورهای درحال توسعه است . بنا به گفته ی مدیرعامل فیس بوک ، مارک زوکربرگ ، 80 میلیون نفر از Facebook Lite که یک نسخه ی سبک از نرم افزار فیس بوک است ، استفاده می کنند.
وی در ادامه ی صحبت هایش اشاره کرد ، مردم بیش از 100 میلیون ساعت ویدئو در فیس بوک را تماشا کرده اند که این کمپانی می تواند سرمایه گذاری ویژه ای در بخش ویدئوها انجام دهد. او گفت : حتی می توان یک بخش اختصاصی برای افرادی که فقط می خواهند ویدئو تماشا کنند را در فیس بوک راه اندازی کرد.
البته به این موضوع نیز باید اشاره کرد که فیس بوک فقط یک اپلیکیشن آبی نیست . این کمپانی مالک نرم افزارهای دیگری مانند واتس اپ ، اینستاگرام و پیام رسان خود فیس بوک نیز می باشد که همگی اینها در حوزه ی شبکه های اجتماعی فعالیت می کنند. براسال آمار بدست آمده از این کمپانی در سه ماه گذشته واتس اپ دارای 900 میلیون کاربر ، اینستاگرام دارای 400 میلیون کاربر ، و پیام رسان فیس بوک با 800 میلیون کاربر ، برای فیس بوک کسب درآمد کرده اند.
با اینکه حدود 65 درصد کاربران فیس بوک از منطقه ی آسیا و اقیانوسیه هستند، اما این کمپانی بیشتر از 75 درصد درآمد خود را از کاربران اروپایی و آمریکای شمالی بدست می آورد.